|
|||||||
| Programmeren Programmeren in Visual Basic, C++, Delphi, ... (geen webscripting!) |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
||||
|
||||
|
Mailen vanuit Visual Basic
hey mensen,
Ik heb een probleem, ik zou een programmaatje willen schrijven in Visual Basic waaruit ik kan e-mail. Ik heb al een tekstvak voor de ontvanger, een tekstvak voor het onderwerp en een tekstvak voor het eigenlijke bericht. Nu is mijn vraag welke code steek je achter de knop verzenden? Dank bij voorbaat, Sjouke |
|
|
||||
|
||||
|
daar moet je een mapi voor gebruiken, als k morgen eens tijd heb (savonds dus) zal k eens zien waar k de mijne heb staan, moet zodadelijk op misterieuze interventie
|
|||
|
|||
|
Hoi ,
Je kan ook OutLookExpress oproepen via VB, Volgende code heb ik juist gevonden in een module. Je kan kiezen, IE of OE Option Explicit ' VB-World.net global support library for demo projects ' John Percival, Feb '99 Public Const URL = "http://www.vb-world.net" Public Const email = "john@vb-world.net" Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long Public Const SW_SHOWNORMAL = 1 Public Sub gotoweb() Dim Success As Long Success = ShellExecute(0&, vbNullString, URL, vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL) End Sub Public Sub sendemail() Dim Success As Long Success = ShellExecute(0&, vbNullString, "mailto:" & email, vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL) End Sub Succes, Guido
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Je kan ook via Winsock een verbinding leggen met een smtp-server maar dan moet je wel de commando's kennen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hou het simpel. Ga gewoon in het menu project naar components en zoek de mapi component eruit.
What's the problem |
|
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp | |
| Onderwerpopties | |
| Weergavemodus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| hulp werkje visual basic | iceman182 | Programmeren | 0 | 14-12-2004 10:11 PM |
| Visual Basic Tutorials | Waterboy | Programmeren | 7 | 21-03-2004 12:51 PM |
| Mailen vanuit access97 | ikke | Programmeren | 9 | 08-11-2003 06:57 PM |
| Visual Basic: R.I.P.? | PC_Freak | IT-nieuws | 3 | 18-05-2003 04:06 PM |
Sponsored links
|
|
| Deze website is gehost bij: Dutchzone Webhosting | |