PDA

Bekijk de volledige versie : 47: "Alternatieve" browsers...

PC_Freak
21-01-2004, 01:23 PM
Commentaar plaatsen is mogelijk...

Wouterke
21-01-2004, 01:24 PM
Mozilla is toch alternatief hé? Of bedoel je met alternatief MSIE? :D

PC_Freak
21-01-2004, 01:28 PM
met alternatief bedoel ik alles wat niet MSIE is. daarbij gebruik ik deze term omdat heel veel mensen dit zo bekijken. "IE, dat is de browser, en de rest is rommel (of op z'n minst alternatief)". en dat vind ik nu helemaal niet. voor mijn part is mozilla een echte browser, en is IE een browser-kloon met onveilige features zoals VBScript, veiligheidslekken die niet gedicht worden en gebrekkige/geen ondersteuning voor "nieuwe" webstandaarden. iedereen die hier anders over denkt mag voor één keer komen aandraven met geldige en sterke argumenten.

PS: mozilla is lang niet de enige browser naast IE...

bonarez
21-01-2004, 01:41 PM
mozilla firebird, vreed content van
vroeger ook galeon en opera gebruikt, meer dan tevreden van geweest

imported_Robin
21-01-2004, 01:52 PM
De optie die ik nodig heb staat er niet tussen, ik gebruik beiden evenveel...

fromalk
21-01-2004, 02:14 PM
Ik gebruik meerdere eigenlijk, maar sinds kort enkel nog ie, binnekort waarschijnlijk x-webs eens proberen, dat komt toch dit jaar uit...

PC_Freak
21-01-2004, 02:25 PM
hmm als je maar bereid bent te betalen...

fromalk
21-01-2004, 02:32 PM
Betalen?

Slicer
21-01-2004, 02:32 PM
ik ben tevreden over mozilla firebird en waarom zou'k iets willen dat slechter presteerd? (en niet is geupdate sinds 1996 ofzo)

SystemSolutioner
21-01-2004, 02:37 PM
Ik werk al jaren met IE.
Kwestie van gewoonte.

Voor ik hier op helpen aankwam, had ik zelfs nog nooit van Mozilla enzo gehoord.

Ik zie ook geen reden om te switchen naar een ander.
Mijn internet werkt goed.

-SS-

PC_Freak
21-01-2004, 02:54 PM
Betalen?ja X-Webs zal hoogstwaarschijnlijk een commercieel product zijn, net als IE in de toekomst...

Ik werk al jaren met IE.
Kwestie van gewoonte.

Voor ik hier op helpen aankwam, had ik zelfs nog nooit van Mozilla enzo gehoord.

Ik zie ook geen reden om te switchen naar een ander.
Mijn internet werkt goed.

-SS-hmm en de redenen van veiligheidlekken, VBScript, slechte weergave van bepaalde geldige(!) standaarden zoals CSS2 enz...? veel mensen vergeten dat IE zeer outofdate wordt en dus in principe niet meer van deze tijd is. iedereen weet hoe snel het gaat in de PC wereld...

Cybertinus
21-01-2004, 03:36 PM
Ik gebruik sinds een paar weken niks anders als Mozilla Firebird. Ook ben ik van Outlook Express overgestapt op Mozilla Thunderbird. Ik ben erg tevreden met Firebird. En PC_Freak heeft gelijk. Net iets voor de release van windows XP (2001) is IE 6 uitgekomen. Sindsdien is er niet zo heel veel ontwikkeling meer aan gedaan. Dus dat is gewoon een product van 3 jaar oud. Dat is oud in de PC wereld.

Groeten, Cybertinus

stoffel
21-01-2004, 04:44 PM
Kblijf bij IE

PC_Freak
21-01-2004, 06:46 PM
hmm meer nog, de volgende versie van IE komt uit bij de release van longhorn in 2005/2006, tegen dan is IE al 4 tot 5 jaar oud, wat een zeer grote achterstand betekent. en naar gelezen te hebben op tech. websites gaat IE na de release van xp's opvolger betalend worden, m.a.w. betalen voor een browser die althans voorlopig niet meer waard is dan de helft van Mozilla...

Slicer
21-01-2004, 07:31 PM
nee, tgaat niet betalend worden, tgaat enkel zijn dat je longhorn moet kopen voor de nieuwste versie ;)

Maxi_pilot
21-01-2004, 07:35 PM
ik gebruik mozilla 1.5, kben er erg content over.
Voor de mensen die dit nog nooit gebruikten: probeer het eens!

PC_Freak
21-01-2004, 07:55 PM
dat was het :) maar het blijft uiteindelijk hetzelfde, wie niet van plan is nog windows te gerbuiken en te kopen mag IE vaarwel zeggen ...

Rogas
21-01-2004, 07:58 PM
Ik heb nog nooit een andere gebruikt maar zou eventueel wel eens wille overstappen naariets anders dus bij deze: welke is een goede?

PC_Freak
21-01-2004, 08:02 PM
als je alles-in-een wil: download Mozilla (http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.6/mozilla-win32-1.6-installer.exe), deze heeft een browser, email- en nieuwsclient, HTML-editor en (lichte) IRC-client.

als je enkel een browser wil kan je Mozilla Firebird (http://downloads.us-east3.mozdev.org/seb/MozillaFirebird-0.7-setup.exe) uitproberen. let wel: deze laatste is nog beta-software dus kan nog fouten bevatten...

bonarez
21-01-2004, 08:08 PM
kmoet eerlijk zijn: kheb mozilla onder win niet gebruikt sinds netscape 4.7, altijd opera, maar onder linux draait mozilla-firebird redelijk soepel (en dat voor een PII 466 Celeron met 512 Ram)

Slicer
21-01-2004, 08:33 PM
Ik heb nog nooit een andere gebruikt maar zou eventueel wel eens wille overstappen naariets anders dus bij deze: welke is een goede?

enkel surfen: mozilla firebird -> http://mozilla.org/products/firebird/

downloaden, uitpakken, dubbelklikken op mozillafirebird.exe en surfen :D

PC_Freak
22-01-2004, 01:03 PM

enkel surfen: mozilla firebird -> http://mozilla.org/products/firebird/

downloaden, uitpakken, dubbelklikken op mozillafirebird.exe en surfen :Dkan veel simpeler met bovenstaande installer, maar 0.8 zou er zelf één hebben voor win32...

Waterboy
22-01-2004, 01:09 PM
k miste eigelijk wel de optie : Ik gebruik ze regelmatig ...
maar goed, heb dan maar t bovenste aangeklikt.

zit vaak met firebird te surfen tegenwoordig, die is makkelijker met t bewaren van paswoorden etc

QplQyer
22-01-2004, 05:56 PM
Opera !
wrom? em is gewoon snel en houdt zich wel aan webstandaards, mozilla vind ik persoonlijk wat log aanvoelen hier in slack, opera voelt ook wel zwaarder aan dan bv konqueror of galeon, ma die is wel sneller dan de rest.
firebird nog nie geprobeerd, ma opera werkt en das goed genoeg :p
IE moet ik niemeer hebben, alleen al alle bugs erin maken 't voor mij een gevaarlijk ding om gebruiken (webbugs, popups, activex, ..)

btw als ge naar de poll kijkt zoude eerder zeggen dat IE alternatief is dan.

blizt
22-01-2004, 06:06 PM
Opera houdt zich niet aan de webstandaards, maar los daar van wel aardige browse.r.. alleen jammer dat ie betaalt is :(
Mozilla Firebird hier :)

QplQyer
22-01-2004, 06:51 PM
Volges wat ik gehoord heb is opera juist degene die zich het meest aan de standaards houdt, wordt toch altijd beweerd, och ja kan best zijn dat het geen waar is, ik ken wel enkele sites die er niet mooi in openen.
Mah van da betalend zijn ebbik nie veel last, die banner zie ik allang niet meer staan, zo groot issem niet ;)
en em is snel, das echt wel voordel

PC_Freak
22-01-2004, 08:00 PM
persoonlijk houd ik nogal van Open Source software, dus hier geen opera, vind het nogal ongepast dat je op linux, het OS van de vrijheid, reclame zou toestaan op je scherm (webads buiten beschouwing gelaten)...

wat betreft mozilla: hier draai ik Mozilla 1.5 op Kernel 2.6.1, beide zelf gecompileerd, en dat draait heel goed. mozilla opstarten duurt amper 2,5 sec, met firebird zelfs nog minder.

galeon vind ik bijlange ook niet slecht, idem met epiphany. beide gebruiken de gecko-engine dus dat levert zelfde weergavekwaliteit als mozilla. alleen van konqueror moet ik niet weten, dat is nog erger dan IE in bepaalde gevallen...

QplQyer
23-01-2004, 11:33 AM
Waarom zou het ongepast zijn, opera is een goed product en het bedrijf kan enkel overleven als het geld verdient + voor die ene reclame banner blockt opera er hier duizenden van sites met de excellente popupblocker.
En reclame is hun enige mogeliikheid om de vrijheid net te behouden van een gratis browser te leveren die heel degelijk is, reclame en vrijheid zijn niet altijd tegenstrijdig imo (behalve bij adware).
enige jammere is dat je het niet zelf kan compilen, dus niet optimizen waardoor een zelf gecompilede mozilla waarschijnlijk wel sneller zal opstarten, maar misschien kan een geoptimizede QT/KDE dat wel verhelpen.
Is kernel 2.6.1 goed? (lees: is em sneller dan 2.4.2*?)