Bekijk de volledige versie : Hotmail exploit zorgt voor spam
Slicer
09-06-2003, 04:13 PM
Hotmail is al lange tijd een bron voor veel spammer, maar nu hebben spammer via een exploit in outlook express/hotmail de mogelijkheid om geautomatisseerd te spammen. Microsoft heeft in outlook express namelijk een interface (DAV) ingebouwd die zorgt voor communicatie met hotmail, hun security is echter heel laks en spammers hebben hiervan geprofiteerd om geautomatiseerde spamprogramma's te schrijven wat leidde tot een verhoging van 1100% van spamming via hotmail. Indien microsoft niet rap maatregelen neemt zal er voor vele mail-providers geen andere optie zijn om hotmailadressen te bannen.
(Bron: http://www.unicom.com/chrome/a/000262.html)
stoffel
11-06-2003, 12:50 PM
ik gebruik altij een niet-hotmail adres voor belangrijke mails te sturen.. dus voor mij zou dit niet zo heel erg zijn.. maar tis idd erg die spam,hopelijk da ze der snel is wa aan doen. wie zich hier toch allemaal mee bezig houdt :roll:
Texaco
11-06-2003, 03:11 PM
ik gebruik altij een niet-hotmail adres voor belangrijke mails te sturen.. dus voor mij zou dit niet zo heel erg zijn.. maar tis idd erg die spam,hopelijk da ze der snel is wa aan doen. wie zich hier toch allemaal mee bezig houdt :roll:Tja, je geeft ze dan een gemakkelijk iets om naar elkaar te schrijven, wat doet men, men maakt er al gauw misbruik van, echt niet te doen.
PC_Freak
20-06-2003, 10:17 AM
k gebruik hotmail al alleen voor m'n msn-adres. je kan immers enkel mails sturen naar dat adres als je met datzelfde adres in m'n contactenlijst staat.
vBulletin v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.