Bekijk de volledige versie : 14: Heb je een digitaal fototoestel?
PC_Freak
29-03-2003, 12:23 PM
Commentaar plaatsen is mogelijk!
stoffel
29-03-2003, 12:29 PM
Heb er één ja :-) digitale camera en fototoestel.. is wel handig , kun je direct alles op pc zetten.. maar ook kostelijk
PC_Freak
29-03-2003, 01:16 PM
ik nog niet, zal voor later zijn...
Maxi_pilot
29-03-2003, 04:27 PM
ik heb er 2: http://www.logitech.com/index.cfm?page=support/products/details&CRID=1794&contentid=5445&countryid=22&languageid=13&showalldocuments=1#12 voor 50 € en een oude jvc
Icehat
29-03-2003, 07:17 PM
Wel handig, je moet enkel een straffe batterij hebben hé ;)
Wouterke
29-03-2003, 11:32 PM
"Ik"(onze) heb er ook nu slecht, ge kunt er ni eens mee inzoemen.
Dan heefd ons pa van zen werk nog een cool gekregen waar ge ook filmkes etc. mee kunt opnemen.
Slicer
30-03-2003, 10:55 AM
ik heb er één, een goedje van HP
Linto
31-03-2003, 10:56 AM
Ik moet zeggen, ik heb er (nog) geen... De enigste foto's neem ik als ik op reis ga of weg ga, en dan neem ik liever niet zo'n duur ding mee, maar een wegwerpcamera. Kwestie om da ding nie constant in het oog te houden als je eens wil gaan zwemmen of zo.
Anonymous
31-03-2003, 11:06 AM
De kwaliteit van de digitale camera's laat nog altijd te wensen over.
Voor een snel kiekje zijn die ideaal maar eigenlijk kan je ook met een klassiek fototoestel ook een snel kiekje maken... het is enkel langer wachten op het resultaat.
Trouwens, het komt dikwijls op snelheid aan dus het snelle resultaat is eigenlijk een drog reden want, als de foto bvb niet scherp of bewogen
opgeslagen is kan het al te laat zijn om een nieuwe foto te maken.
Digitale camera's (zelfs de dure) kunnen nog steeds niet concurreren met de klassieke camera's. Een CCD regaeert helemaal anders dan een
filmstrook of, hoe veel details een digitale camera kan laten liggen (zelfs de dure 6Megapixel of hoger).
Het is en blijft duur speelgoed maar het zal wel success kennen natuurlijk. De analoge film heeft nog lang niet gedaan.
Slicer
31-03-2003, 12:44 PM
Ik vind het voor gewoon foto's te trekken op reis of op een eigenschap zeker goed kwa kwaliteit, voor professioneel gebruik kannek niet meespreken
Vb: http://users.pandora.be/slicer0/img/IM000120.JPG (549KB)
Anonymous
03-04-2003, 02:27 PM
Het grootste probleem bij digitale fotocamera's is kleurechtheid.
Ik heb zo eens foto's van een Canon 4megapixel camera gezien
waarbij een mooie dame werd gefotografeerd met donkerbruin haar.
De camera maakte er zwart van en het haar was ook minder goed zichtbaar. Zijn analoge collega kon het donkerbruine wel goed weergeven.
Wel opletten, het ging wel om met de hand ontwikkelde foto's.
Fotolabs gebruiken een 'gemiddelde' ontwikkel instelling die in sommige gevallen niet goed is.
Digitaal gaat het in elk geval maken... denk bvb een persfotografen.
Ook in de bioscoop gaat het digitale beeld de klassieke film vervangen en daar zal het op relatief korte termijn wel volledig gebeuren.
KaNdE
03-04-2003, 04:05 PM
Ik vind het voor gewoon foto's te trekken op reis of op een eigenschap zeker goed kwa kwaliteit, voor professioneel gebruik kannek niet meespreken
Vb: http://users.pandora.be/slicer0/img/IM000120.JPG (549KB)
ik ben daar ook geweest :D
vBulletin v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.