PDA

Bekijk de volledige versie : scanner probleem

eric
09-03-2003, 03:34 PM
Beste Forum.
Ik ben in het bezit van een HP scanner Hewlett Packard ScanJet 4200C.
Als ik iets wil scannen, lukt het niet. Ik moet iedere maal het volgende doen.
Eerst naar Configuratiescherm, Systeem, apparaatbeheer, USB controller, en USB Root Hub, en Via Tech 3083 Universele hostcontroller voor PCI naar USB verwijderen. Daarna terug configuratiescherm, Software en het programma HP Precision Scan LT-Software verwijderen.
Dan computer heropstarten, en die vraagt de originele win98 voor de USB opnieuw te installeren. Daarna de scansoftware terug installeren.
Dit is opzich geen probleem.
Nu is mijn probleem het volgende: Als ik later iets wil scannen moet ik iedere maal het bovenstaande herhalen, anders lukt het niet..
Wie weet waardoor het komt, en wie kan mij hierbij helpen. :D
Groeten
Eric

HardnSoft
09-03-2003, 07:38 PM
Als je power save toestanden gebruikt kan dat wel.
De USB controller kan ...(k'ben wel niet helemaal zeker onder windows98) door windows uitgeschakeld worden en het kan gebeuren
dat indien je een apparaat op de USB bus wil gebruiken deze niet meer wordt ge-activeerd, m.a.w. voor windows op dat moment eigenlijk een 'unknown device'.

Schakel eerst even alle power safe toestanden af.
Verwijder de scanner software en de USB driver.
Sluit windows af en verbind geen enkel apparaat met de USB poort.
reboot de computer en duik eerst in de BIOS of daar ook niks met power saving aanstaat. Laat windows starten en die zal de USB controller vinden.
Best nadien terug rebooten.
Installeer daarna de scanner driver (twain driver) + applicatie software)
Plug dan de scanner in de USB poort.
Windows zou nu iets moeten zeggen in de trend van 'Nieuwe hardware gevonden maar k'ben het al aan't configureren'.

Opm. De enige windows versie die goed overweg kan met een IP, ACPI en power safe is windowsXP. Bij alle andere versies mangelt er altijd wel ergens iets aan al hangt dat sterk af van het gebruikte mainboard/ATX voeding.

Mvg,

Lynx aka HardnSoft

fromalk
09-03-2003, 07:49 PM
volgens mij ligt het probleem bij die hub, indien je meerdere apparten hebt die op die hub draaien , kan dit voor fouten enz zorgen ...

HardnSoft
09-03-2003, 08:23 PM
Das logisch om eerst de scanner een keer rechstreeks aan de USB konnektor van de computer te hangen zeker?

Wat de hub betreft, indien deze zijn eigen voeding heeft zou dat zeker moeten werken. Indien de voeding via de USB poort van de computer
komt is het een ander verhaal.
Houd ook rekening met kabel lengtes.

eric
10-03-2003, 10:25 AM
Schakel eerst even alle power safe toestanden af.
Verwijder de scanner software en de USB driver.
Sluit windows af en verbind geen enkel apparaat met de USB poort.
reboot de computer en duik eerst in de BIOS of daar ook niks met power saving aanstaat. Laat windows starten en die zal de USB controller vinden.
Best nadien terug rebooten.
Installeer daarna de scanner driver (twain driver) + applicatie software)
Plug dan de scanner in de USB poort.
Windows zou nu iets moeten zeggen in de trend van 'Nieuwe hardware gevonden maar k'ben het al aan't configureren'. Ik heb reeds van alles geprobeerd. Toen ik telefonisch contact had met HP moest ik hetzelfde doen. De scanner werkt, maar als ik de computer heropstart heb ik hetzelfde probleem, en moet ik de bewerking iedere keer herhalen.

Waterboy
10-03-2003, 10:50 AM
en hoelang heb je dit probleem al? sinds je de pc/scanner hebt?

eric
10-03-2003, 10:58 AM
Ik heb reeds een 4 tal jaren mijn scanner, maar de problemen zijn nog maar pas enkele weken gebeurd. Vroeger had ik geen enkel probleem.

stoffel
10-03-2003, 11:03 AM
heb je overlaatst een nieuw systeem geinstalleerd?

eric
10-03-2003, 11:13 AM
heb je overlaatst een nieuw systeem geinstalleerd?Enkele maanden terug had ik ABBY FineReader 5.0 Office geinstalleerd, maar die heb ik ondertussen verwijderd, ook in het register.

Waterboy
10-03-2003, 12:15 PM
dan zal t daar toch wel iets mee te maken hebben waarschijnlijk...

stoffel
10-03-2003, 12:56 PM
Wat voor een programma is dit juist? dat lijkt mij precies een scanner programma(denk één die text recognition doet?)
zoja,dan zal het wss daar aan liggen.. zeker dan nogmaals checken of alles wel uit het register is en of mss bij de instellingen van de scanner geen verwijzing is nog naar dat programma..

Anonymous
10-03-2003, 01:06 PM
Beste forum.
Ik denk dat ik de fout heb gevonden. Toen ik de Easy Cleaner van ToniArts, onnodige bestanden deed draaien, kreeg ik C:\windows\Twunk003.mtx en Twunk002.tmx. Ik heb eerst de software van mijn scanner verwijderd, dan delete Twunk..., en terug de software geinstalleerd. Ik heb ook enkele malen de computer herstart, en gescand, en tot op heden heb ik geen fouten meer. Ik hoop dat het nu zo blijft. Aan allen die gereageerd hebben op mijn probleem, van harte bedankt.
Groeten
Eric