Bekijk de volledige versie : vraagje over de pc
ik heb thuis een pc staan maar die is niet zo snel maar als ik een nieuwe procesor en een nieuw moederbord ga kopen (windows,toestenbord ,beeldscherm enz heb ik ) heb ik dan voldoende om die aan de gang te krijgen of moet ik nog meer hebben ??
bij voorbaat dank
PC_Freak
29-09-2002, 08:47 AM
Ik denk niet dat je daar mee toekomt. De evolutie in de pc-wereld gaat razendsnel. Als je een nieuw moderbord koopt, heb je een nieuwe processor nodig. Als je nog kaarten van het ISA-type hebt, moet je die ook al vervangen. Een nieuwe harde schijf kan dan misschien ook nodig zijn, want pakweg 3 jaar geleden was de grootte van een harde schijf meestal 6 GB. Ook het RAM-geheugen zal vernieuwd worden. En ga zo maar door... Een nieuwe pc kopen is op dit moment het beste, tenzij je pc nog niet zo oud is en een nieuwe processor kan volstaan.
Slicer
29-09-2002, 11:23 AM
thangt dus af van wat je oude pc is hé
pentium 3 633 mhz
videokaart : TNT 2 Pro
PC_Freak
29-09-2002, 02:30 PM
pentium 3 633 mhz
videokaart : TNT 2 Pro
Een nieuw moederbord zal nodig zijn als je een nieuwe processor gaat kopen. Voor de rest zal er niets anders 'verplicht' vervangen moeten worden.
Slicer
29-09-2002, 03:53 PM
ram waarschijnlijk ook hé
PC_Freak
29-09-2002, 04:11 PM
Allicht wel, hangt er van af welk besturingssysteem je wilt gebruiken. Voor Windows XP is 256 MB het minimum.
Allicht wel, hangt er van af welk besturingssysteem je wilt gebruiken. Voor Windows XP is 256 MB het minimum.
ja da koop ik erbij
prosesor + ram + moederbord
Slicer
29-09-2002, 05:32 PM
en voor de case, controleren of je wel genoeg vermogen hebt (min = 250W, aangeraden 300W of meer)
vBulletin v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.