Bekijk de volledige versie : windows2000 herformatteren
Kennissen van mij zitten waarschijnlijk met een virus: als win2000 opstart verschijnt direct daarna een blauw scherm met vierkantjes erop. Daarna kun je niets meer doen in windows. Jammer genoeg hebben ze maar 1 partitie en hebben ze geen enkele van hun data extern opgeslagen. Ze zouden graag hun gegevens gered zien. Ik zou met partition magic een tweede partitie willen maken en daar hun gegevens via dos (xcopy) naartoe kopiëren, voordat ik de heleboel formatteer. Als ik me echter niet vergis, draait win2000 niet meer bovenop DOS, zoals dat wel voor win98 het geval was. Hoe kan ik dan hun gegevens redden?
Waterboy
25-01-2003, 08:06 AM
op www.helpen.be/~team/waterboy/overige/pm1.zip en www.helpen.be/~team/waterboy/overige/pm2.zip kan je de bootdisks downloaden van partition magic 8 zie wel dat je eerst de diskettes als MS-Dos startup disk formateert van te voren.
Hoe creër je met een werkende win2000 computer MS-DOS startup disks?
Waterboy
26-01-2003, 09:00 AM
je steekt een 3.5" floppy in je diskette drive, je gaat naar deze computer, vervolgens klik je rechts op de Drive en dan Formateren. daar staat dan ergens van onder een vinkje voor die keuze te selecteren ;)
Dit had ik inderdaad geprobeerd, maar ik vind nergens een optie waar iets van DOS staat bij win2000 Pro.
Kevinos
26-01-2003, 03:01 PM
Dit had ik inderdaad geprobeerd, maar ik vind nergens een optie waar iets van DOS staat bij win2000 Pro.
Wil je een opstart diskette maken voor windows??
Waterboy
26-01-2003, 03:08 PM
http://www.helpen.be/~team/waterboy/images/format-a.jpg
Kevinos
26-01-2003, 03:11 PM
Is dat de enigste manier om een Opstart diskette te maken in Windows XP ???
Wil je een opstart diskette maken voor windows??
Ik wil partition magic rescue diskettes creëren voor een win2000 systeem. Daarvoor moet ik volgens Waterboy MS-DOS startup disks maken, maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen in win2000 Pro.
http://www.geocities.com/katrienbernaerts/formatteren.jpg
Waterboy
26-01-2003, 04:23 PM
je moet niet zozeer daarom die opstartdiskettes maken, maar k hoop op die manier die diskettes wijs te maken dat ze opstartdiskette zijn, omdat een vriend van me er problemen mee had (je kan het ook gewoon proberen, door die zipfiles uit te pakken op 2 LEGE/geformateerde diskettes)
en op de vraag van wim te antwoorden: nee je kan ook de opstartdiskettes van win xp maken. zijn er vier denk k, maar die heb je niet nodig. die dienen om je win xp te kunnen installeren als je geen cdrom ondersteuning hebt in de bios
Door gewoon de zipfiles uit te pakken op een geformatteerde diskette, krijg ik volgende foutmelding: "NTLDR ontbreekt". Als ik dan NTLDR van de win2000 CD kopieer naar de diskette en dan heropstart, krijg ik de melding: "ongeldig bestand boot.ini, NTDETECT is mislukt". Het kopiëren van boot.ini vanaf de win2000 cd naar de diskette, heeft ook niet geholpen. Besluit: partition magic boot diskettes niet bruikbaar met win2000????
Waterboy
26-01-2003, 07:25 PM
waarschijnlijk wel bruikbaar maar de bootdisks zullen afhankelijk van de windows versie worden aangemaakt... aangezien op dit forum geen warez links mogen staan kan k je niet helpen aan boot magic...
vBulletin v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.